پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
دوره آموزشی فرآیند نوین توسعه فردی و موفقیت کسب و کار ویژه دانش‌آموزان هنرستان استان خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان با همکاری موسسه شتاب‌دهنده نمکدان برگزار کرد:

دوره آموزشی فرآیند نوین توسعه فردی و موفقیت کسب و کار ویژه دانش‌آموزان هنرستان استان خراسان رضوی

- 1402/06/28

با هدف مسیرسازی در کسب و کار و موفقیت افراد در شناسائی استعدادهای فردی، تقویت این استعداد و هدفمند نمودن آنها، پارک علم و فناوری خراسان با همکاری موسسه شتابدهنده نمکدان دوره آموزشی را تحت عنوان طرح پشتیبانی مهارتی - شغلی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه ای استان خراسان‌رضوی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، با هدف مسیرسازی در کسب و کار و موفقیت افراد در شناسائی استعدادهای فردی، تقویت این استعداد و هدفمند نمودن آنها، پارک علم و فناوری خراسان با همکاری موسسه شتابدهنده نمکدان دوره آموزشی را تحت عنوان طرح پشتیبانی مهارتی - شغلی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه ای استان خراسان‌رضوی برگزار کرد. 

در این دوره نرگس خنده رو رئیس اداره توسعه مراکز فناوری و ارتباط با دانشگاه پارک علم و فناوری خراسان به جهت‌دهی فکری حاضران پرداخت. دانش‌اموزان ضمن آشنایی با مفهوم پارک علم و فناوری و رسالت پارک علم و فناوری خراسان با مفاهیم مبانی توسعه کسب و کار، چگونگی پرورش ایده، تیم سازی و کار تیمی، نحوه اجرایی نمودن ایده و بخش های مختلف 9 گانه بوم مدل کسب و کار آشنا شدند. 

خنده‌رو با اشاره بر اهمیت پرورش ایده و ابتکارات جدید گفت: اگر به تاریخچه تمام اختراعات نظری بیندازید حتماً متوجه می‌شوید که تمامی این اختراعات درست در زمانی پدیدار می‌شدند که انسانیت به چیزی نیاز بسیاری داشته است و ایده های نوآورانه عامل اصلی کارآفرینی هستند. 

در ادامه این دوره آموزشی نیز به پرسش و پاسخ پیرامون سوالات دانش‌آموزان در حوزه نحوه پذیرش در پارک علم و فناوری خراسان و همچنین نحوه ثبت شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ موفق پرداخته شد.  همچنین برای ایجاد انگیزه در نوجوانان و آشنایی بهتر با فرایند شکل گیری یک شرکت موفق، مصطفی معمی‌وند مدیر عامل شرکت پنجره فولاد، عضو مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت که در حوزه هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی فعالیت دارد به ارائه تجربیات و بیان قصه مسیر پیشرفت خود پرداخت. 

شایان ذکر است این دوره آموزشی در دو روز همراه با بازدید از فضای پارک علم و فناوری خرسان، بازدید از سرزمین علم و فناوری نوجوان ساختمان تیراژ و چند شرکت عضو پارک علم و فناوری انجام گردید.

دانلود پیوست خبر نرگس خنده رو نرگس خنده رو